[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Poprawa stabilnosci prowadzenia w zakretach.

Wszystko związane z modyfikacjami wyglądu zewnętrznego jak i wewnętrznego
  • Reklama

Poprawa stabilnosci prowadzenia w zakretach.

Post numer:#1  Postprzez potejtos » 17 cze 2012, o 01:17

Sprawa wyglada nastepujaco:

Mam B6-tki z tylu, jakies tam gazowe amorki z przodu, seryjnej wysokosci springi, grube stabilizatory (21/14,5mm), zolte poliuretany prawie wszedzie (belka, wahacze, przednie wahacze). M42 pod maska. Opony 195/50/15 jakies tam sportowawe z twardszym bokiem, na seryjnym BBSie bez dystansu.

W szybciej pokonywanych zakretach mam wrazenie braku stabilnosci. Tzn. niewiele potrzeba, zeby auto postawic bokiem. Co tu zrobic, zeby auto bylo bardziej stabilne w szybkich lukach?

Nizsze sprezyny (pewnie najlepiej minus srylion :D )??? Odpada - auto do pojezdzawkow. Felgi z mniejszym ET/dystanse???

Najbardziej zalezaloby mi na odpowiedziach tych, ktorzy cos upalaja po torach, pojezdzawkach itp.
E36 z kuchenką.
potejtos
Stażysta
 
Posty: 499
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 00:24
Lokalizacja: z Warsiawy

Reklama

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 17 cze 2012, o 09:25

dobra opona Panie
felgi z tym et sprawują się właśnie lepiej z tego co zauważyłem
powiem szczerze że z tego co czytam piszesz o stabilności a zaraz że chce postawić auto bokiem no ale jedno z drugim troche nie do końca się pokrywa bo stabilność słaba byłaby gdybyś napisał że auto Ci pływa i przechyla się na zakrętach
podstawowa sprawa to auto musi mieć przeznaczenie , jeśli mówisz że nie może być gleby to dziękuje do widzenia nie będzie takiego prowadzenia
przednie tuleje pełne acentryczne z m3 to też podstawa
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Grzesiek2290 » 17 cze 2012, o 09:30

Obniżenie środka ciężkości to jeden z elementów które pozytywnie wpływają na prowadzenie. Do tego twarda sprężyna i konkretny amor który ją utrzyma.

Bez tego raczej nie zrobisz gokarta poza tym jak sam wspomniałeś czasami wleci jakiś szuter ,a wtedy wypadną ci plomby (i kielichy :P) na betonowym zawiasie :P
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3869
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez potejtos » 17 cze 2012, o 12:20

Wlasnie tu jest problem. Tak naprawde wypadaloby miec dwa komplety zawiasu. Jeden na tor/asfalt, drugi na dziury/kjsy. Zastanawiam sie nad obnizeniem, ale max.30mm.

Tuleje mam centryczne poliuretanowe. Opony tez sa spoko. Mialem wczesniej szersze felgi, z parapetem, ktore mialy et10 o ile dobrze pamietam. Auto bylo sporo stabilniejsze.

Wlasnie ten brak stabilnosci polega na tym, ze auto lekko plywa i ma tendencje do latwej nadsterownosci. Przechyla sie tez, ale troche tylko dzieki grubym stabilizatorom.
E36 z kuchenką.
potejtos
Stażysta
 
Posty: 499
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 00:24
Lokalizacja: z Warsiawy

Post numer:#5  Postprzez maaaad » 18 cze 2012, o 00:03

Pomyśl nad szerszymi oponami, mimo wszystko.
maaaad
Profesor
 
Posty: 2404
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez potejtos » 18 cze 2012, o 00:09

Szersza opona chyba niewiele tutaj pomoze. Za szersza opona, powinna isc szersza felga, co przy zachowaniu tego samego ET, da wiekszy rozstaw. Czyli wychodzi na to, że problemem jest rozstaw kol :)

Wydaje mi sie, ze bedzie trzeba do tematu podejsc kompleksowo: obnizenie srodka (-30, tylko jakie springi???), felgi z mniejszym ET (ewentualnie dystanse+szpilki).
E36 z kuchenką.
potejtos
Stażysta
 
Posty: 499
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 00:24
Lokalizacja: z Warsiawy

Post numer:#7  Postprzez kris » 18 cze 2012, o 12:01

Grzesiek2290 napisał(a):Obniżenie środka ciężkości to jeden z elementów które pozytywnie wpływają na prowadzenie. Do tego twarda sprężyna i konkretny amor który ją utrzyma.

Bez tego raczej nie zrobisz gokarta poza tym jak sam wspomniałeś czasami wleci jakiś szuter ,a wtedy wypadną ci plomby (i kielichy :P) na betonowym zawiasie :P


Popieram + wyżej wspomniane dobre opony
kris
 

Post numer:#8  Postprzez maaaad » 20 cze 2012, o 20:37

potejtos napisał(a):Za szersza opona, powinna isc szersza felga

Na styling 5 (szerokość 7J) spokojnie wsadzisz 215. Różnica będzie odczuwalna.
maaaad
Profesor
 
Posty: 2404
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez potejtos » 20 cze 2012, o 22:25

Jak wyglada styling 5? To jest 4x100?
E36 z kuchenką.
potejtos
Stażysta
 
Posty: 499
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 00:24
Lokalizacja: z Warsiawy

Post numer:#10  Postprzez maaaad » 20 cze 2012, o 23:33

Tak, to są te bbski szprychowe fajne :) A 20 mm różnicy w szerokości gumy to powinieneś odczuć... Fakt, że lepsze byłyby koła 16 cali z niższym profilem :)
maaaad
Profesor
 
Posty: 2404
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez potejtos » 9 lip 2012, o 23:19

Dzisiaj definitywnie przekonalem sie co do gleby. Na letnich kapciach auto stoi jak "kasztanka Pilsudskiego". Stwierdzenie KubyIS :)

Springi jakies typu TaT czy MTS dadza rade, czy szukac czegos innego? Niestety jedyny parametr jaki jest podawany przy tego typu sprezynach do obnizenie. Bez charakterystyki sila/ugiecie = sztywnosc.

Przeoczylem jeszcze jedna informacje czytajac wasze odp. Tuleje acentryczne przednich wahaczy. Co daja? Mam poliuretanowe, ale centryczne.
E36 z kuchenką.
potejtos
Stażysta
 
Posty: 499
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 00:24
Lokalizacja: z Warsiawy

Post numer:#12  Postprzez kozik007 » 10 lip 2012, o 06:59

bierz sprężyny fk, acentryki dają to że kiera lepiej odbija bo zwiększa się K.W.S.Z.
Jeśli uważasz że pomogłem..naciśnij POMÓGŁ :D

moje e30
- http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=23115
kozik007
Inżynier
 
Posty: 784
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:52
Lokalizacja: Wrocław

Post numer:#13  Postprzez potejtos » 17 lip 2012, o 11:46

Patrzyłem na allegro, nigdzie nie ma FK do E30.

A co myślicie o MTS albo TaT?

MTSy znalazlem z obnizeniem nawet 25/30, co w sumie by mi pasowalo.

Jak wypada ich sztywnosc w porownaniu do Weitec`a, Eibach`a, czy HR`a?
E36 z kuchenką.
potejtos
Stażysta
 
Posty: 499
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 00:24
Lokalizacja: z Warsiawy

Post numer:#14  Postprzez kozik007 » 17 lip 2012, o 12:53

to już bym wolał jakieś używki HR'a,
a wogóle napisz do sprzedającego czy ma fk do e30, może nie ma akurat ich wystawionych na aukcji, ale pewnie nie ma z nimi większego problemu,
Jeśli uważasz że pomogłem..naciśnij POMÓGŁ :D

moje e30
- http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=23115
kozik007
Inżynier
 
Posty: 784
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 00:52
Lokalizacja: Wrocław

Post numer:#15  Postprzez gawryjol » 18 lip 2012, o 18:17

Jezeli moge sie wtracic to mam komplet zawias mts 40/30 i jak dla mnie jest bardzo sztywno ale to jest pierwszy twardszy wzawias z jakim mialem do czynienia wiec moze inne sa jeszcze sztywniejsze...
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 145
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama

cron