[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#1  Postprzez Rotax » 5 sty 2018, o 23:19

Postanowiłem sam się zabrać za wymianę cieknącego simmerringu na wałku rozrządu.
Wiadomo idąc za ciosem myślę czy też nie warto by wymienić simmerringu także tego na wale korbowym (choć nie wiem jeszcze czy cieknie, bo nie zdjęta jest jeszcze dolna pokrywa paska rozrządu).

Jak wiadomo na drodze staje najsilniejszy zawodnik czyli śruba na wale korbowym ...i tu toczy się zasadnicze pytanie:
Jak zblokować M20 aby tą bladź odkręcić? ...googlując problem kiedyś ktoś tłoczył temat, że jest możliwość blokady wiertłem gdzieś pod rozrusznikiem ale nikt jasno tego nie wskazał.

*Dodam, że jest to automat oraz także boję się iść tym barbarzyńskim sposobem: czyli beton+rozrusznik+ewakuacja :roll:
Instagram: e30_malachitgruen_metallic
Rotax
Student
 
Posty: 186
Dołączył(a): 6 cze 2013, o 10:21
Lokalizacja: Köslin
Moje BMW: 320iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#2  Postprzez dzidzia » 16 sty 2018, o 12:31

Blokadę na kole zamachowym złamiesz, ja wziąłem stare kółko osprzętu, dospawałem do niego rurkę.
Zakręcasz kółko, rurka zpiera się o ziemie a Ty odkręcasz śrubę pokrętką z dłuuuugą rurą :)
dzidzia
Uczeń
 
Posty: 43
Dołączył(a): 26 sie 2014, o 12:46
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK
Silnik: MxxBxx

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#3  Postprzez Stammek » 16 sty 2018, o 18:58

w m20 nie ma otwory w bloku do zblokowania zamachu.

Masz dwie opcje... albo porzadny pneumat lub skrzynia aut i przytrzymanie wału za sroby od zamachu.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4311
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#4  Postprzez beraradomsko » 17 sty 2018, o 22:02

Możesz to zrobić na dwa sposoby. Obydwa równie skuteczne.
Pierwszy to wyjmij rozrusznik i zapewnij sobie pomoc drugiej osoby która zablokuje wieniec zębaty za pomocą dużego płaskiego wkretaka ewentualnie brechy.
Drugi (przerabiałem kilkukrotnie m.in. w A klasie cdi) : od dołu skrzyni ustal położenie wieńca zębatego +/- i wywierć otwór około 12 mm. Druga osoba wsuwa i trzyma duży wkrętak a Ty luzujesz śrubę. Jak nie trafisz za pierwszym razem zrób jeszcze jeden otwór. Nic się nie stanie. Po zabiegu zaślep jakąś gumką.
Powodzenia.
beraradomsko
Uczeń
 
Posty: 21
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:19
Moje BMW: 316
Nadwozie: Touring
Silnik: M62b44
Instalacja LPG: NIE
Instalacja LPG: NIE

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#5  Postprzez szczodros » 18 sty 2018, o 02:40

A jakby zdobyć drugi rozrusznik, uszkodzony i go zaspawać i taki założyć na czas w/w serwisu?
szczodros
Student
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 16:33
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#6  Postprzez Rotax » 2 lut 2018, o 03:00

Pójdę raczej ta drogą, że sam sobie zrobię ten przyrząd na wzór tego oryginalnego: BMW 11 2 150.
Zaprojektuję go w Corel-u i dam do laserowego wycięcia np. blacha 5mm powinna starczyć.

Obrazek
Instagram: e30_malachitgruen_metallic
Rotax
Student
 
Posty: 186
Dołączył(a): 6 cze 2013, o 10:21
Lokalizacja: Köslin
Moje BMW: 320iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#7  Postprzez dzidzia24 » 10 lut 2018, o 10:11

Dobry pneumat z wulkanizacji albo warsztatu ciężarówek.Nawet często nie trzeba niczym blokować.Jak pierd.....e to nie ma bata :)
Obrazek
dzidzia24
Stażysta
 
Posty: 322
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 16:32
Lokalizacja: suwałki
Moje BMW: 330i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: _____
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#8  Postprzez M-Technic2 » 10 lut 2018, o 10:29

ja ostanio tez z tym troche walczylem,silnik mialem na wierzchu.
po zdjeciu miski ,zablokowalem wal kawalkiem drewna, klucz na srube 2 uderzenia mlotkiem i poszlo bez problemu.
M-Technic2
Magister
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 27 maja 2009, o 23:31
Lokalizacja: R-do-M

Re: Blokada silnika M20 (odkręcenie śruby na wale korbowym)

Post numer:#9  Postprzez Rotax » 12 lut 2018, o 12:41

Wyciąłem sobie ten klucz :)
Do tego na nasadkę 27mm rura (ponad metrowa) i poszło naprawdę lajtowo, bez większego oporu.

* Z rozpędu wycieli mi 3 szt. więc jakby ktoś był zainteresowany to mogę opchnąć

Obrazek
Instagram: e30_malachitgruen_metallic
Rotax
Student
 
Posty: 186
Dołączył(a): 6 cze 2013, o 10:21
Lokalizacja: Köslin
Moje BMW: 320iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama