[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Re:

Post numer:#16  Postprzez chojny » 18 sie 2014, o 10:10

Pietrek napisał(a):
a luzy w napędzie to, półosie,dyfer, łącznik skrzyni i Twoim wypadku dwumas, mały luz na każdym elemencie i masz odczuwalną kumulację, mam podobne luzy kiedy jadę powoli i wcisnę sprzęgło jest to odczuwalne




Jestem właśnie w trakcie walki z luzami wagonowymi, które to dramatycznie obniżają możliwość kontroli auta gazem. Jestem na etapie wymiany półosi, gdyż w sumie skrzynia jest już inna, wał na nowo poskładany, łożyska przy sprzęgle wymienione, został mi już tylko dyfer, który mam nadzieję okaże się "ok." no i półosie.... jedna z gum została zastąpiona przez poprzedniego właściciela szarą taśmą MacGyvera... obstawiam więc że półosie to śmietnik. :?
Full trotyl club!
chojny
Uczeń
 
Posty: 38
Dołączył(a): 14 sie 2014, o 10:44
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: [E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#17  Postprzez HNT126 » 25 paź 2014, o 12:51

Belavius napisał(a):Nie no luz jest na wale, nie na skrzyni. Cwierc obrotu to troche przesadzilem ale 1/8 conajmniej, no lata jak poje@@$!#. Powoli szukam dyfra 4.10.

Biorac taki do reki jakiego luzu powinienem sie spodziewac miedzy laczeniem walow a polosiami?
Da sie zakrecic dyfem na sucho?
Dyfry od e36 z compacta mala glowa pasuja nie? (dekiel tylko trzeba z e30) - prosze poprawic jak sie myle




Eksperymentowałem z dyframi i ich przełożeniem. Silnik m20b20, pierwotnie dyfer 4.27 ze szperą. Autko kręciło się do 200kmh przy 6200 - 6300 rpm.

Po mojej kraksie i zakupieniu auta z m20b25 z uszkodzonym silnikiem, jeździłem na konfiguracji : silnik m20b20, skrzynia - z m20b25 (1,2,3 biegi krótsze od skrzyni z m20b20, 4 i 5 bieg te same) i dyfer 3.91 z m20b25. Auto rozpędziło się do 215 kmh przy 5500 rpm, na więcej nie miało ochoty. :)

Po zmianie skrzyni biegów z M20b25 na skrzynię z m20b20 wraz z wałem napędowym, rozpędzanie się samochodu było dramatyczne. (w tej pierwszej skrzyni wał jest krótszy - ten segment od str. skrzyni i cały wał jest o większej średnicy niż ten z m20b20. Nie polecam kombinowania wałów z m20b20 i z m20b25. Testowałem :nau: )

Także nie polecam założenia dyfra o przełożeniu z compacta nawet do m20b25, a co dopiero do m40b16.
Prawdopodobnie dyfer jest w compact e36 dlatego taki długi, bo przełożenia skrzyni biegów są krótsze niż w e30.

Tak, da się zakręcić dyfrem "na sucho" (chodzi o zakręcenie dyfrem wyjętym z samochodu?)

Co do luzu słyszanego podczas pracy silnika na luzie - u mnie w skrzyni z m20b25 było słychać takie grzechotanie, zwłaszcza gdy auto stało, uciszało się, gdy wcisnąłem pedał sprzęgła, lub gdy samochód jechał. To wyklucza łożysko oporowe sprzęgła, luzy układu napędowego w ogóle nie wchodzą w grę, bo układ był w spoczynku na postoju. Koła 2 masowego nie ma, choć dźwięk przypomina ten z nowoczesnego turbo diesla z uszkodzonym kołem dwumasowym. Najprawdopodobniej rację mają koledzy, którzy pisali tu o luzach na łożysku w samej skrzyni - na wałku atakującym.
" silnik to nie Mc Donald, olej trzeba wymieniać! ";)

Mój czarny Touring:
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=67&t=6953


Obrazek
HNT126
Stażysta
 
Posty: 520
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 10:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama