[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

wentylator klimatyzacji

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Post numer:#16  Postprzez crimi » 22 sie 2010, o 23:11

gofer napisał(a):Jest tylko jeden rezystor a znajduje się on na obudowie wentylatora


Moze jakis numer katalogowy tego rezystora z A3 ?
Jak sie do niego dostac? Mam rozumiec ze trzeba sciagnac przedni grill (oslone lampy oraz nerki?) i jakos zdemontowac silnik wiatraka, a pozniej chlodnice (skraplacz) klimy? Jesli dobrze rozumie to chodzi o czesc numer 6 ? Patrzalem dzis przez przedni grill, ale nigdzie nie widac tego czujnika. W ktorym miejscu jest on wkrecany?
Sorki za tyle pytan, ale u mnie wentylator klimy wogole sie nie wlacza (jak sprawdzic czy jest sprawny, a moze to od tego czujnika sie nie wlacza?), klima cos tam chlodzi ale szalu niema. Pozatym u mnie w miescie nikt nie nabija klimy na R12, za stare ustrojstwo :(
P.S. Weze ktore ida zaraz przy blotniku od strony komory silnika, maja byc cieple po wlaczeniu klimy?
Obrazek
crimi
 

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#17  Postprzez Dantte26 » 23 sie 2010, o 12:37

Chodzi o element nr. 5 z przedstawionego foto, montowanego na korpusie wiatraka w miejscu nr.4 na foto... Patrząc od frontu rezystor znajduje się w dolnym prawym narożniku skraplacza (chłodnicy). Co do jego demontażu to musisz pokombinować...zdjąć nerki i zerknąć czy będzie do niego dostęp, być może wygodniej będzie zdjąć osłonę dolną silnika i dostać się do niego od spodu... Jeśli masz taki wiatrak jak na zdęciu (podejrzewam że jest to starszy typ gdyż ma korpus ze stopu, a nie cały z tworzywa) wiatrak sprawdzisz na krótko po podłączeniu minusa do brązowego a plusa do czerwonego kabelka w kości podpinającej wiatrak...powinien chodzić na full... czarny kabelek przechoszi przez wspomniany rezystor i jeśli podepniesz plus do czarnego a minus bez zmian powinien chodzić na tzw. I stopniu. Jeśli nie pracuje to znaczy że jest przepalony i konieczna będzie jego wymiana... Co do ciepłoty rurek to nie pomogę niestety...dopiero kompletuje klimkę do późniejszego montażu...pozdro...

zapomniałem dodać...element nr. 6 to prawdopodobnie czujnik starego typu (dwa piny) temperatury cieczy wkręcany w chłodnicę wody przy prawym reflektorze... jeśli jest uszkodzony, to wentylator także nie będzie pracował...

Obrazek
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#18  Postprzez gofer » 24 sie 2010, o 21:15

J
crimi napisał(a):ak się do niego dostać? Mam rozumieć ze trzeba ściągnąć przedni grill (osłonę lampy oraz nerki?) i jakoś zdemontować silnik wiatraka, a później chłodnicę (skraplacz) klimy? Jesli dobrze rozumie to chodzi o cześć numer 6 ? Patrzałem dziś przez przedni grill, ale nigdzie nie widać tego czujnika. W którym miejscu jest on wkręcany?

Jeśli chodzi o pierwszą cześć pytania to jest dokładnie tak jak piszesz co do demontażu wentylatora to u mnie jest on mocowany w trzech miejscach do korpusu na gumowych podkładkach a rezystor znajduje się za łopatami wentylatora patrząc od przodu auta a chłodnicę klimy nie trzeba demontować , z tym że w moim aucie wentylator jest troszeczkę innej budowy niż ten co na rysunku tzn łopaty są podobne do śruby łodzi.
Co do sprawdzania wentylatora to zrób tak jak pisze Dantte
crimi napisał(a):Poza tym u mnie w mieście nikt nie nabija klimy na R12, za stare ustrojstwo :(
P.S. Węże które idą zaraz przy błotniku od strony komory silnika, maja być cieple po włączeniu klimy?

Co do R12 to zapomnij że ktoś ci jeszcze nabije klimę tym czynnikiem trzeba to przerobić na czynnik bodajże żebym nie skłamał R134 lub R34 jakoś tak też już dokładnie nie pamiętam :dow: ja tak miałem przerabiane i klima śmiga , a węże nie mogą być ciepłe u mnie tak się działo jak miałem mało gazu w klime
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 123
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#19  Postprzez Dantte26 » 24 sie 2010, o 23:07

Tak wyglądają oba modele...na fotce zaznaczone resystory i mocowania wentylatora... widok od frontu...
Model nr. 1.
Obrazek

Model nr. 2.

Obrazek

Rezystor wentylatora nr.1 jest praktycznie w tym samym miejscu co w modelu nr.2, różnią się jednak budową...nr.1.- porcelanowy, nr.2.- stop aluminium...
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#20  Postprzez pawels5 » 25 sie 2010, o 00:24

Pod lampą od strony kierowcy jest wtyczka potrójna, łącząca przewody do wiatraka. Można na krótko z akumulatora podać prąd i sprawdzić czy chodzi wentyl.
pawels5
Magister
 
Posty: 1322
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Re: wentylator klimatyzacji

Post numer:#21  Postprzez Niezmieniee30 » 5 lut 2018, o 13:10

Powinie włączać się natychmiast. Dzieje się to dokładnie w chwili naciśnięcia guzika.
Niezmieniee30
Uczeń
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22 gru 2017, o 19:13
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: wentylator klimatyzacji

Post numer:#22  Postprzez beraradomsko » 8 lip 2018, o 20:42

Jeżeli dobrze rozumiem to po włączeniu klimatyzacji wentylator chodzi non stop?
Bo ze schematu wynika że jest wysterowany po przycisku.
beraradomsko
Uczeń
 
Posty: 21
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:19
Moje BMW: 316
Nadwozie: Touring
Silnik: M62b44
Instalacja LPG: NIE
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama