[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Jaki olej do silnika Mxx ?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Jaki olej do silnika Mxx ?

Post numer:#1  Postprzez Menl » 4 lis 2007, o 21:59

Byly troche podobne tematy w stylu " Zmina minerala na polsyntetyk" ale nie o to biega.
Teraz chodzi mi o firme/marke oleju. Lotosa chyba sobie darujmy :lol: ale jaka moze byc roznica miedzy innymi markami ? Tak na szybko znalazlem takie firmy jak :
VALVOLINE
CASTROL
MOBIL
ELF

Aktualnie mam nalanego PETRO CANADA.
Obrazek
Jest jakas roznica jaka marka zaleje taki zlom jaki mam czyli M40 225tys przebiegu?
Mozecie dodac tez swoje krotkie zdanie czy to ma byc mineral czy syntetyk ale jednak na zime wybralem polsyntetyk.
Pamietac ze nie chodzi mi o m20 a tylko o m40 :wink:
Ostatnio edytowano 1 sty 1970, o 01:00 przez Menl, łącznie edytowano 2 razy
Menl
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez miki » 4 lis 2007, o 22:01

lej do tego bociana swojego dobry olej, nie patrz na marke a na wlasciwiosci ktore posiada pamietaj ze musza byc takie jak zaleca BMW a nie pierwszy lepszy hmm castrol bo podobno dobry
miki
 

Post numer:#3  Postprzez Menl » 4 lis 2007, o 22:19

miki, no wlasnie chodzi mi o te wlasciwosci oleju. Jestem ciekaw czy to co jest napisane przy olejach VALVOLINE MaxLife 10W-40 ze :
- Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek
- Redukuje średnio o 40% zużycie oleju
- Zapobiega wyciekom oleju
-Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie
-Hamuje proces zużycia silnika
- Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach

to prawda czy naciaganie lamusow ? :lol:
PETRO CANADA wybralem dlatego ze sporo chodzilo o nim pozytywnych opini i najwazniejesze ze nie sa rozlewane w polsce tak jak inne.
W domu np czeka juz taki bajer dla naiwnych jak Liqui Moly ktory podobno wycisza popychacze
Obrazek
Chodzi mi tez o jakis olej na zime aby bylo cicho,lekko i spokojnie :lol: bo i tak po zimie sprzedaje ja i czas na cabrio a nie chce wlewac jakiegos badziewia zeby pogorszyc zywotnosc silnika.
Menl
 

Post numer:#4  Postprzez Globi » 4 lis 2007, o 22:20

ja do m10 lałem elfa syntetyk Sport SRI i było ok a teraz zastanawiam sie też nad wymianą i myślę o Valvoline słyszałem ze jest ok do silników takich jak nasze z przebiegiem i właśnie półsyntetyk http://moto.allegro.pl/item260646517_va ... mocja.html

[ Dodano: 04-11-2007, 22:21 ]
szybciej piszecie niż ja zdążę pomyśleć hehe :D
>>Kupię E30 2dPb<<
Avatar użytkownika
Globi
Moderator
 
Posty: 943
Dołączył(a): 12 sty 2007, o 13:21
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez ZTJ » 4 lis 2007, o 23:07

Valvoline MaxLive jest podobno bardzo dobry do starszych silników, ale pamiętaj że z olejami jest tak, że każdy chwali to co leje, a obiektywnych testów brak, bo i jak je przeprowadzić (200 tyś. km kilkoma autami w ramach testów?!). Ogólnie poziom technologiczny u większości marek jest na wysokim i wyrównanym poziomie i nie zdziwiłbym się, gdyby produkty Lotosu czy też Orlenu nie odstawały od zachodniej konkurencji (normy spełniają te same).

P.S. No i pamiętaj, najpierw zalej olej i się przejedź, a dopiero później tego Liqui Moly, żeby wiedzieć, czy rzeczywiście działa.
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 21:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#6  Postprzez Globi » 4 lis 2007, o 23:13

ZTJ, a Ty co tam zalewasz bo ja też za jakiś miesiąc chce wymienić bo mam jakiegoś skisłego GM aż mnie skręca i to jeszcze mineralny koleś wlał, ja myślę półsyntetyk wlać chyba nic sie nie stanie
Ostatnio edytowano 4 lis 2007, o 23:24 przez Globi, łącznie edytowano 1 raz
>>Kupię E30 2dPb<<
Avatar użytkownika
Globi
Moderator
 
Posty: 943
Dołączył(a): 12 sty 2007, o 13:21
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez jackx-36 » 4 lis 2007, o 23:17

1. ten towar do wyciszania popychaczy DZIAŁA sprawdzone na 2 silnikach
2. ja osobiście leje Castrol RS 10W60 teraz to sie nazywa chyba EDGE czy jakos tak ale przesiąde sie na Motula tez jakiegoś syntetyka
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 11:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#8  Postprzez ZTJ » 4 lis 2007, o 23:21

Globi napisał(a):ZTJ, a Ty co tam zalewasz


Aktualnie mam zalany GM 10W40. Nie obawiaj się tych olejów, to Mobil pakowany w specjalne opakowania dla stacji GM. Myślę jednak, że przy następnej wymianie spróbuję tego Valvoline'a MaxLive.

Wcześniej miałem Lotosa 5W40 i sobie bardzo chwaliłem. W przeciwieństwie do półsyntetyka GM w ogóle nie hałasowały popychacze w mroźne dni po odpaleniu. Jednak silnik mi się za bardzo pocił, więc zmieniłem na półsyntetyk.
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 21:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#9  Postprzez Globi » 4 lis 2007, o 23:26

też go chce właśnie wlać i to półsyntetyk a miałem tego GM mineralnego 15W40 wiec zeby sie coś nie roz :cen: o bo szkoda silnika ale chce spróbować
>>Kupię E30 2dPb<<
Avatar użytkownika
Globi
Moderator
 
Posty: 943
Dołączył(a): 12 sty 2007, o 13:21
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez Menl » 4 lis 2007, o 23:33

jackx-36 napisał(a):1. ten towar do wyciszania popychaczy DZIAŁA sprawdzone na 2 silnikach
2. ja osobiście leje Castrol RS 10W60 teraz to sie nazywa chyba EDGE czy jakos tak ale przesiąde sie na Motula tez jakiegoś syntetyka


ad1. wleje go napwewno bo zaszkodzic nie zaszkodzi z za dobra ma renome i sporo tez go ludzi chwali i wydatek 35pln nie duzy.
ad2.tylko ja mam M40 a nie M42 i jest chyba jakas mala w nich roznica. ty chyba miales kiedys m40 to moze cos polecisz? bo ja to zawsze tylko na m20 latalem.
Menl
 

Post numer:#11  Postprzez algrab » 4 lis 2007, o 23:48

przy opisie tego dodatku jest zaznaczone "NIE STOSOWAĆ DO SILNIKÓW z tzw. MOKRYM SPRZĘGŁEM !!" chodzi o hydrauliczne sprzeglo? bo chyba m40 ma cos w tym stylu?

mam wlany CASTROL polsyntetyk 10W40 i jak do tej pory nie mam zadnych zastrzezen, juz pare tysiecy i nic nie ubywa
algrab
Stażysta
 
Posty: 426
Dołączył(a): 13 sty 2007, o 18:44
Lokalizacja: 53.447171,14.553909
Moje BMW: 361
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E39
Nadwozie: Sedan
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez Pawel BMW » 4 lis 2007, o 23:52

jesli klepie to ten wyciszacz liqui moly nie pomorze przerabialem to w m52
Pawel BMW
 

Post numer:#13  Postprzez jackx-36 » 4 lis 2007, o 23:55

do M40 tez lałem Castrol RS 10W60
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 11:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#14  Postprzez Menl » 5 lis 2007, o 00:04

Pawel BMW napisał(a):jesli klepie to ten wyciszacz liqui moly nie pomorze przerabialem to w m52

Ogolnie nie klepie. W lato nic a nic, teraz w zimne dni tylko po uruchomieniu ale to dlatego bo jest za gesty mineral. po paru/parunastu sekundach przestaje, no ale stary tez jest bo ma przejechane rowno 10.000km wiec czas na wymiane.Dodatku liqui moly doleje tylko z ciekawosci bo cena to jedna nie zjedzona pizza :wink:
Menl
 

Post numer:#15  Postprzez fazer_deluxe » 5 lis 2007, o 00:11

Ja do swojego M40 leje Castrola 10W40 Magnateca i zaworki nie klekoczą. Najczęściej kupuje tego z Niemiec w 5l bańkach.
fazer_deluxe
 

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

  • Reklama