[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Regulatory k?tów CAMBER PLATES

Wszystko związane z modyfikacjami wyglądu zewnętrznego jak i wewnętrznego
  • Reklama

Regulatory kątów CAMBER PLATES

Post numer:#1  Postprzez Kubaeeeeee30 » 20 mar 2013, o 18:31

Witam dziś mi przyszły Cambery do e30 w aukcji było napisane że pasuje bez problemu pod seryjne amory jednak jest problem cieżko mi go opisać dlatego też dodam zdjęcia
Obrazek

śruba od kambera opiera sie o dolną część osłony trzymającej sprężyne a o ile sie nie myle camber powinien mieć luz by sie obracać ?? dająć podkładke by mógł sie swobodnie obracać nie da sie nakręcić nakrętki z góry
Obrazek

Proszę o pomoc
Kubaeeeeee30
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Pietrek » 20 mar 2013, o 18:49

dzwoniles do producenta ? skoro twierdzi ze pasuje, to powinien wiedziec co masz zrobic.


jaki masz amortyzator ?
wychodzi na to ze gwint amortyzatora jest za krotki
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5420
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Kubaeeeeee30 » 20 mar 2013, o 18:53

Pietrek napisał(a):dzwoniles do producenta ? skoro twierdzi ze pasuje, to powinien wiedziec co masz zrobic.


jaki masz amortyzator ?
wychodzi na to ze gwint amortyzatora jest za krotki


Jeszcze nie dzwoniłem amortyzatory i springi tatechnix. Tak jak piszesz wychodzi na to że gwint jest za krótki lecz z tego co wiem te amorki są identyczne jak fabryczne jeśli chodzi właśnie o gwint...

od sprzedającego własnie dostałem wiadomość : Proszę mi powiedzieć czy ma pan amortyzator z gwintem M12x1,25 czy M14x1,5 ? Oraz czy ma pan dostęp do prasy by wyprasować tą tulejkę srebrną z łożyska ?
Kubaeeeeee30
 

Post numer:#4  Postprzez bey » 20 mar 2013, o 20:38

dobrze wszzystko złozyles ? z podkladkami itd ?
bey
Stażysta
 
Posty: 319
Dołączył(a): 15 lis 2009, o 11:38
Lokalizacja: zabrze
Moje BMW: 325eT
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez Pietrek » 20 mar 2013, o 21:58

xeon skladal cambery, ale na b8, gdzies byl zalozony temat



jesli gwint ewidentnie jest za krotki, oddalbym amor do tokarza, zeby przetoczyl 15mm tloczyska i nagwintowal.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5420
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez Kubaeeeeee30 » 20 mar 2013, o 22:16

Przyszedl kolejny meil : Wyślemy panu jutro tulejkę i nakrętki wpuszczane w łożysko
po podmienieniu tego co pan dostanie z tymi co są teraz w łożysku musi być OK.
Kubaeeeeee30
 

Post numer:#7  Postprzez Adaasko » 20 mar 2013, o 23:55

daj znac jak to się skonczyło!
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#8  Postprzez e30 owner » 21 mar 2013, o 18:10

Na innym forum już pisałem, ale i wam się przyda... Jedyna opcja by to naprawić to dystans pomiędzy tą niebieską płytkę a obudowę łożyska + dłuższe śrubki ampulowe. Warto dać pod nie podkładki sprężynowe lub skręcić na klej do gwintów, bo lubią się rozkręcać. Sprwdzajcie też zawsze łożysko czy jest wstawione zwykłe toczne, czy wahliwe. Powinno być wahliwe, zwykłe będzie strzelało i może uszkodzić amortyzator i camberplate, lub w najlepszym przypadku po prostu rozpaść się po dwóch dniach jazdy. Inne rozwiązania naprawy/modyfikacji tego urządzenia nie będą działać lub nie będą dobrze działać. A jedyną słuszną opcją jest by producent wymienił obudowę łożyska na poprawną - czyli by tulejka w której siedzi łożysko została wpuszczona bardziej o jakieś 5mm względem tego co jest teraz i po problemie, dla producenta/sprzedającego i kupującego :)
e30 owner
 

Post numer:#9  Postprzez Nikikin » 22 mar 2013, o 12:04

Ja osobiście miałem cambery ode mnie z Kielc (z Dibed) i nie miałem żadnego z tych problemów o których wspominacie. Montaż jak i użytkowanie nie stwarzało absolutnie żadnych problemów.
Obrazek
Nikikin
Inżynier
 
Posty: 609
Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: 344i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez Kubaeeeeee30 » 22 mar 2013, o 18:10

e30 owner napisał(a):Na innym forum już pisałem, ale i wam się przyda... Jedyna opcja by to naprawić to dystans pomiędzy tą niebieską płytkę a obudowę łożyska + dłuższe śrubki ampulowe. Warto dać pod nie podkładki sprężynowe lub skręcić na klej do gwintów, bo lubią się rozkręcać. Sprwdzajcie też zawsze łożysko czy jest wstawione zwykłe toczne, czy wahliwe. Powinno być wahliwe, zwykłe będzie strzelało i może uszkodzić amortyzator i camberplate, lub w najlepszym przypadku po prostu rozpaść się po dwóch dniach jazdy. Inne rozwiązania naprawy/modyfikacji tego urządzenia nie będą działać lub nie będą dobrze działać. A jedyną słuszną opcją jest by producent wymienił obudowę łożyska na poprawną - czyli by tulejka w której siedzi łożysko została wpuszczona bardziej o jakieś 5mm względem tego co jest teraz i po problemie, dla producenta/sprzedającego i kupującego :)


Łożysko na szczęście jest wahliwe.Niestety nie doczekałem się dziś paczki z nowymi tulejkami tak więc praca nad tym stanie do następnego tyg :(
Kubaeeeeee30
 

Post numer:#11  Postprzez e30 owner » 22 mar 2013, o 22:25

Kuba mówię Ci weź do nich zadzwoń i powiedz niech dają nową poprawioną obudowę lub niech robią dystanse, te tulejki wpuszczane nakrętki to jak niby ma zadziałać ?? skoro otwór łożyska jest średnicy jak tłoczysko amortyzatora ?? w co ta nakrętka się wpuści ?? w wewnętrzną bierznię łożyska (w przypadku łożyska wahliwego kulkowego) czy w oczko (w przypadku uniballa) ?? jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić ... Po prostu zrobili camber pod gwint i sprzedają to jako camber pod gwint i serię a jak widać z serią to nie działa bo jest obudowa łożyska źle zrobiona. Będzie dobrze jeśli przesuną w górę tą płytkę, zrobią ją grubszą o te 5mm powiedzmy, lub wpuszczą głębiej łożysko o te 5mm. Innej opcji ja nie widzę i reklamowałbym w ten sposób produkt. Ja do siebie będę zamawiał komplet z dibed-al ... za 200pln jest produkt który (przynajmniej na zdjęciach) wygląda baaardzo dobrze, wykonany chyba w całości z alu, i ma regulacją camber/caster, a tutaj jest tylko camber a cena niewiele niższa, i wykonany ze stali chyba.

AAAA, przejrzałem temat i już coś mi zaświeciło, że ta nakrętka i podkładka może zadziałać, skoro w łożysko jest wprasowana tuleja - umknęło to moim oczom. Ale jednak ja bym i tak walczył o nową obudowę.
e30 owner
 

Post numer:#12  Postprzez Adaasko » 23 mar 2013, o 14:58

pokaz no e30 owner te cudo na ktore polujesz
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#13  Postprzez e30 owner » 23 mar 2013, o 16:23

Adasko proszę - > http://allegro.pl/camber-plates-bmw-e30 ... 82263.html

Wejdź w przedmioty sprzedającego, mają wiele fajnych rzeczy, jak np, przejściówki z wałów na duży krzyż by można było przykręcić mały krzyż - podobno działają bez problemu, cambery są także z regulacją tylko pochylenia koła i są tańsze od tych w linku o 3 dychy jeśli dobrze pamiętam.

Od razu zaznaczam, nie mam nic wspólnego z tą firmą, nie miałem jeszcze żadnego ich wyrobu w ręce, ale po zdjęciach myślę że pół średniej krajowej mogę u nich zostawić :) Ale to już plan na zimę 2014 :D Na razie muszę wyremontować budę :)
e30 owner
 

Post numer:#14  Postprzez gawryjol » 23 mar 2013, o 17:05

Z camberami mam ten sam problem jak Kuba + luzujace sie nakretki amortyzatora. Sprobuje jak mowicie podlozyc cos pod te srubki od obudowy lozysk, moze to cos da. A maciej patent na te nakretki czy musze sie po prostu pilnowac i skrecac je co dwa dni? :mad2:
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 145
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#15  Postprzez e30 owner » 23 mar 2013, o 17:57

O tą nakrętkę co przykręca amortyzator do łożyska Tobie chodzi?? Samokontrująca NOWA i po problemie - tak w fabryce zrobili i działa. Tylko warunek jest taki że ten pierścień kolorowy w nakrętce co jest musi wejść na gwint inaczej będzie się rozkręcać. Jeśli masz jakąś tuleję/podkładkę podnoszącą camberplate do góry, by nie ocierało musisz to wywalić inaczej nie nakręcisz prawidłowo nakrętki. Wtedy dajesz dystans miedzy niebieską płytkę a tą srebrną obudowę łożyska, skręcasz NOWYMI DŁUŻSZYMI ampulami, klasy najmniej 8.8, zalecane 10.9, z podkładkami sprężynującymi lub na klej do gwintów i musi to działać. Pamiętaj że po skręceniu i rozkręceniu gdy klej już "zastygnie" należy oczyścić śrubki ze starego kleju i skręcić na nowym. Najlepiej wykonać dystans u tokarza/frezera taki jak ta płytka w obudowie łożyska - pokazujesz to tokarzowi/frezerowi i mówisz żeby zrobił takie samo tylko bez tej tulejki i otwory przelotowe zamiast gwintowanych, żeby można było założyć jedno na drugie ... I PO PROBLEMIE :)
e30 owner
 

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama