[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#1  Postprzez ochabov » 19 sty 2019, o 14:17

Witam wszystkich forumowiczów

Mam nie lada problem i zagadkę, otóż kupiłem silnik m20b25 bo na to wskazywałyby numery (głowica 885, blok nr 575).

Jednak przy rozbiorce napotkalem problem/zagadkę

Co to jest za część?

Obrazek

Wchodzi w te miejsce :

Obrazek

I wygląda to tak (patrz obok alternatora):

Obrazek

Z tego co patrzyłem na realoem i bmwstore to nie ma tego elementu przy silniku b25, a jest przy b20. Otwór w tym czymś wygląda jakby zrobiony był samodzielnie ? Czy tam ma być?

Ktoś wie co to jest ? Blok nadaje się renowacji ? Jak na razie po szybkiej ocenie z góry wygląda bardzo dobrze, tylko to coś mnie martwi.

Pozdrawiam
~~S T A N C E || N A T I O N ~~

Obrazek
ochabov
Uczeń
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:00
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#2  Postprzez Grzesiek2290 » 19 sty 2019, o 21:38

Jaki jest pelny numer silnika? Moze eta z dolozona czapka 885
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3862
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#3  Postprzez ochabov » 19 sty 2019, o 23:36

Ten silnik to ogólnie jest zagadka bo kolektor dolotyowy miał z ety, przepustnice z czujnikiem tak samo, łapy były z e28 525e , miska metalowa. Jedne numery ktoś zrealizował a z tych co zostało to są takie :

1 289 575

29 11 89 ( to jest data produkcji?)

84 (skok tłoka)

I mam jeszcze jakiś nr 7

Numerów na dolnej części miski nie mam, są albo zeszlifowane albo mogło ich w ogóle nie być
~~S T A N C E || N A T I O N ~~

Obrazek
ochabov
Uczeń
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:00
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#4  Postprzez misza » 19 sty 2019, o 23:38

Wygląda jak mechaniczna pompka paliwa(nie wiem czym jest tu napędzana) ale w moim gaźnikowym m10 była taka sama, tyle ze w m10 napęd był z wałka rozrządu. Dodatkowa krzywka na wałku i bolec taki jak u ciebie.

Gaźnikowe m20 to raczej tylko B20 w e21/e12/e28 z bloku b20 nie zrobisz 2,5l. Rozumiem że rozbierasz do remontu? Ściągnij głowicę i sprawdź średnicę cylindrów i wszystko będzie jasne

Jeśli to nie to to chyba zwątpię.

-- Dodano 19 sty 2019, o 22:49 --

ochabov napisał(a):Ten silnik to ogólnie jest zagadka bo kolektor dolotyowy miał z ety, przepustnice z czujnikiem tak samo, łapy były z e28 525e , miska metalowa. Jedne numery ktoś zrealizował a z tych co zostało to są takie :

1 289 575

29 11 89 ( to jest data produkcji?)

84 (skok tłoka)

I mam jeszcze jakiś nr 7

Numerów na dolnej części miski nie mam, są albo zeszlifowane albo mogło ich w ogóle nie być


W e30 m20 miało już chyba aluminiową miskę,
Z tego co mówią internety to żadne m20 nie miało skoku tłoka 84.

Obrazek
Tu masz m20b20 z e21.
misza
Stażysta
 
Posty: 486
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#5  Postprzez ochabov » 20 sty 2019, o 00:05

misza napisał(a):Wygląda jak mechaniczna pompka paliwa(nie wiem czym jest tu napędzana) ale w moim gaźnikowym m10 była taka sama, tyle ze w m10 napęd był z wałka rozrządu. Dodatkowa krzywka na wałku i bolec taki jak u ciebie.

Gaźnikowe m20 to raczej tylko B20 w e21/e12/e28 z bloku b20 nie zrobisz 2,5l. Rozumiem że rozbierasz do remontu? Ściągnij głowicę i sprawdź średnicę cylindrów i wszystko będzie jasne



Tak, rozbieram do remontu. Średnica cylindra 84mm a na tlokach 83,98

misza napisał(a): W e30 m20 miało już chyba aluminiową miskę,
Z tego co mówią internety to żadne m20 nie miało skoku tłoka 84.

Obrazek
Tu masz m20b20 z e21.


Mój błąd- chodziło mi o średnicę cylindra 84mm

Także, ja już jestem całkowicie pogubuiony w tym wszystkim... :cho: :cho:
~~S T A N C E || N A T I O N ~~

Obrazek
ochabov
Uczeń
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:00
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#6  Postprzez mattim » 20 sty 2019, o 16:08

Jeżeli cylindry są 84mm a głowica 885 to jest to albo 2,5 albo 2,7 super eta, metalowe łapy wskazują na rynek amerykański. To coś, to z pewnością pompa paliwa, ale ani 2,5 ani 2,7 nie wychodziło na gaźniku, więc co tam robi nie mam pojęcia. Rozumiem że nie ma wybitych numerów? p.s. w e28 US super eta miała oznaczenie 528e, może to to. p.s.2 zmierz skok tłoka (2,5 ma 75mm a 2,7 to 81mm)
mattim
Magister
 
Posty: 1261
Dołączył(a): 17 gru 2009, o 14:12
Lokalizacja: Kruszwica
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: _____
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#7  Postprzez ochabov » 20 sty 2019, o 17:35

mattim napisał(a):Jeżeli cylindry są 84mm a głowica 885 to jest to albo 2,5 albo 2,7 super eta, metalowe łapy wskazują na rynek amerykański. To coś, to z pewnością pompa paliwa, ale ani 2,5 ani 2,7 nie wychodziło na gaźniku, więc co tam robi nie mam pojęcia. Rozumiem że nie ma wybitych numerów? p.s. w e28 US super eta miała oznaczenie 528e, może to to. p.s.2 zmierz skok tłoka (2,5 ma 75mm a 2,7 to 81mm)


Jeśli dobrze zmierzyłem skok to wynosi on 75mm. Czyli wychodzi 2.5

Sam otwór wygląda dość dziwnie na tą pompę, więc może to jakaś samorobka? Teraz pytanie, jak to może wpłynąć na sam blok ? Robić go? Zaślepic/zaspawac jakoś ten otwór czy jak się tym zająć żeby było najlepiej dla samego bloku i silnika ? Bo domniemam że ta pompa nie będzie mi wcale potrzebna skoro swoją starą mam w baku ?
~~S T A N C E || N A T I O N ~~

Obrazek
ochabov
Uczeń
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:00
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#8  Postprzez Grzesiek2290 » 21 sty 2019, o 08:39

Może ktoś to dorobił faktycznie. Dorób zaślepkę, uszczelkę i skręć żeby nie ciekło.
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3862
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#9  Postprzez ochabov » 22 sty 2019, o 13:27

Grzesiek2290 napisał(a):Może ktoś to dorobił faktycznie. Dorób zaślepkę, uszczelkę i skręć żeby nie ciekło.


Tak też chyba zrobię. Sprawdzę jeszcze jak zamontowane są te dwie śruby i wysyłam blok z głowicą do sprawdzenia i planowania i działam dalej z tematem :)
~~S T A N C E || N A T I O N ~~

Obrazek
ochabov
Uczeń
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:00
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#10  Postprzez Pietrek » 30 sty 2019, o 13:54

Przetrzyj papierem ściernym tą płaską powierzchnię na lewej stronie silnika, tam jest nabity numer, pierwsze dwie cyfry to pojemności silnika czyli 256 to 2.5 6 cylindrów, 206 2.0 itd...
Numer nie będzie widoczny, musisz dobrze wyczyścić blok, jest nabijany numeratorem.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#11  Postprzez ochabov » 30 sty 2019, o 21:11

Pietrek napisał(a):Przetrzyj papierem ściernym tą płaską powierzchnię na lewej stronie silnika, tam jest nabity numer, pierwsze dwie cyfry to pojemności silnika czyli 256 to 2.5 6 cylindrów, 206 2.0 itd...
Numer nie będzie widoczny, musisz dobrze wyczyścić blok, jest nabijany numeratorem.



Właśnie w tym problem, że albo ich nie było, albo ktoś je usunął bo wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Udało mi się dzisiaj rozkręcić dół silnika, ale mam jeszcze teraz pytanie odnośnie samego demontażu podzespołów:

1. Wykręciłem wszystkie śruby panewek, czy wkręcone mają być również w swoje miejsce?
2. Mam problem z wyjęciem jednej panewki, czy próbować ją wyciągnąć przez podniesienie całego wału, czy może to uszkodzić wał?
3. Wał wyjdzie bez żadnego problemu jak zdemontuje wszystkie panewki ?
4. Jak mam oryginalne panewki sygnowane logiem BMW to warto je wymieniać jeśli nie są przepalone?
5. Czy rozmiar tłoka 83,98 wskazuje na to że tłok jest oryginalny?
6. Tłok wyjdzie bez problemu jak wyjmę panewki i wał?
7. Czy w bloku którego nikt nigdy nie ruszał, powinno być widać ślady honowania w cylindrach?
~~S T A N C E || N A T I O N ~~

Obrazek
ochabov
Uczeń
 
Posty: 46
Dołączył(a): 7 paź 2013, o 22:00
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#12  Postprzez Pietrek » 30 sty 2019, o 22:24

1. Nie. Istotne są stopki. Śruby są takie same.
2. Rób po kolei a nie po "rusku"
3.Tak, o ile zdemontowałeś osłony rozrządu i obudowę z tyłu bloku.
4. Na oko nie zmierzysz pasowania wału i zużycia. Od tego są specjalne narzędzia i paski.
Wał oddaj do sprawdzenia, panowie powiedzą jakie Panewki masz założyć. Numeru je dokładnie, jeśli mają wrócić to dokładnie w to samo miejsce.
5. Tak, to nominał.
6. Tłok wyjdzie bez problemu po odkręceniu stopki korbowodu- górą. Bez ruszania wału. Zaznacz który tłok z którego cylindra i zwróć uwagę która strona skierowana jest w przód silnika.
7. To czy ktoś go ruszał jest nie istotne. Jeśli nie ma śladów honowania to jest źle.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 rozbiórka/renowacja silnika

Post numer:#13  Postprzez Pietrek » 30 sty 2019, o 22:28

Ps, Twój silnik to b25, z zeszlifowanymi pilnikiem numerami.
A mechaniczna pompka oleju to czyjąś inwencja wlasna.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama