[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Wyciek oleju m20 - dywagacje

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#16  Postprzez laz12345 » 18 lip 2014, o 21:10

Nie wiem jak jest rozwiązany filter w twoim silniku ale w M40-ach cieknie często spod głównego mocowania obudowy filtra oleju.Sam myślałem że to spod wałka bo cały przód był zalany,dopiero po rozebraniu rozrządu okazało się że cieknie spod filtra.A jeśli nie to pewnie z którego simeringu jak koledzy piszą
W pierwszej miałem też coś takiego, że puściła uszczelka pod główną miską olejową z przodu,przy korbowodzie i też się lało.A wisco plus pęd powietrza rozrzucało to po całym przodzie.To może być to, bo jak sam piszesz,jak jest mniej oleju to ''krwawienie'' ustaje :)))
laz12345
 

Reklama

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#17  Postprzez Krysiaman » 18 lip 2014, o 21:15

A takie luźne pytanie, zwykłe rozmyślanie.
Czy jak poci się olej spod głowicy to można by tylko dociągnąć trochę jej śruby? załóżmy każdą o 10stopni?
I czy możliwe jest że przez uciekający olej głowicą silnik nie miał ciśnienia oleju w układzie?
Obrazek
Krysiaman
Uczeń
 
Posty: 94
Dołączył(a): 4 paź 2008, o 13:53
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E30
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M52TuB20
Instalacja LPG: NIE

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#18  Postprzez 1 1 » 18 lip 2014, o 21:31

jak ostro skręcam w prawo, to nie ma ciśnienia ;)

:D
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#19  Postprzez qbacki » 19 lip 2014, o 11:29

Moim zdaniem nie ma bata ze gdzieś przez rozrząd wycieka aż tyle. Albo leci spod filtra oleju albo miska pękniętą lub uszczelka do d*py. Pewnie gdzieś przy skrzyni pod ta oslona. Dolejesz dużo i tam sobie leci. Najprostsza metoda, umyć silnik wjechać na kanal dolać odpalić patrzec gdzie leci.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#20  Postprzez 1 1 » 19 lip 2014, o 13:34

koło filtra sucho, miske wymieniałem razem z uszczelką, miska sucha.
zarzygany jest cały przód od głowicy w dół, a skapuje wszystko z tego ucha:
Obrazek
nie, to nie moje zdjęcie :D

laz12345 napisał(a):W pierwszej miałem też coś takiego, że puściła uszczelka pod główną miską olejową z przodu,przy korbowodzie i też się lało.A wisco plus pęd powietrza rozrzucało to po całym przodzie.To może być to, bo jak sam piszesz,jak jest mniej oleju to ''krwawienie'' ustaje :)))

jak jest mniej, to pompa oleju już nie tłoczy go do góry, i dlatego nigdzie nie wycieka, tak myślę.
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#21  Postprzez Escobar » 19 lip 2014, o 18:02

Edytuj ostatnie zdanie :D gdyby tak było to góra dawno by odmówiła współpracy.
Escobar
Stażysta
 
Posty: 433
Dołączył(a): 31 paź 2008, o 20:58
Lokalizacja: Grójec

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#22  Postprzez 1 1 » 19 lip 2014, o 18:44

Escobar napisał(a):Edytuj ostatnie zdanie :D gdyby tak było to góra dawno by odmówiła współpracy.

niekoniecznie, bo co z góry spadnie na dół, pompa zassie i przetłoczy do góry, ale bez takiego ciśnienia, jakie jest potrzebne do wyrzucenia oleju poza silnik.
cholera, nie wiem :D

rozgrzebałem conieco. spod simmeringu wałka cieknie na pewno, co do uszczelki głowicy nie jestem pewien.
Zostawiłem fure z wysuniętym wałkiem. Nie wyjmę go bez wysunięcia wałków pośrednich z dźwigienkami, co? :oops:

koła nie odkręcę, bo z E14 już się zrobiła obrobiona E12...
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#23  Postprzez laz12345 » 19 lip 2014, o 19:04

Nabij mniejszy torx albo podjedź na porządny warsztat i pożycz sobie coś takiego
http://allegro.pl/zestaw-nasadek-do-obr ... 23534.html
Duży młotek i mocno uderzaj,nie ciągnij

:dodano:

Autor otrzymał ostrzeżenie,
ponieważ post jest niezgodny z Regulaminem!
Ostatnio edytowano 23 lip 2014, o 08:11 przez Strzelba, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ostrzezenie
laz12345
 

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#24  Postprzez 1 1 » 20 lip 2014, o 21:10

poskładałem wszystko z powrotem, i tak mam koło wałka do wymiany, więc chcąc nie chcąc trzeba tą śrubę ruszyć, nawet niszcząc koło. poskręcałem wszystko zrobiłem 20km i póki co kontrolka się nie zaświeciła, ale wątpię żeby się samo coś naprawiło :D i tak ten uszczelniacz wymienię.
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#25  Postprzez Pablos » 5 mar 2019, o 19:58

Żeby, nie zakładać nowego tematu, odświeżę stary. Silnik M20B25 po kapitalnym remont na przełomie 2011/12, przebieg od tamtej pory około 30tys. km. Od długiego czasu miałem/mam problem z wyciekiem oleju od strony wydechu. W końcu po wymyciu silnika z tej strony i dokładnemu przyjrzeniu się problemowi wygląda na to że cieknie olej z uszczelki pod głowicą na kanale/spływie oleju z głowicy który jest "prawie że" na środku pomiędzy kolektorami wydechowymi. Miał ktoś kiedyś podobny problem? I co teraz z tym zrobić?? Silnik pracuje dobrze, nie ma problemów, płyn chłodniczy z olejem się nie miesza itd. Ogólnie obstawiałem 3 opcje że problemem jest blok, głowica albo uszczelka, ale "na szczęście" wygląda na to że "cieczy" olej z uszczelki. Myślałem też o tym czy nie spróbować np. dokręcić śrub głowicy o 1/4-1/2 obrotu, tylko czy ma to sens, czy nieryzykować i nie ma co czekać i jedyna opcja to sciągać głowice??
Pablos
Student
 
Posty: 167
Dołączył(a): 10 sty 2011, o 18:32
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#26  Postprzez Stammek » 10 mar 2019, o 19:33

częsta przypadłość m20...zapadnięty blok na środku. Często pomaga wymiana uszczelki ale głowica i tak do zdjęcia i trzeba zmierzyć płaszczyznę bloku i głowicy.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4342
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: Wyciek oleju m20 - dywagacje

Post numer:#27  Postprzez Pablos » 11 mar 2019, o 23:44

Stammek napisał(a):częsta przypadłość m20...zapadnięty blok na środku. Często pomaga wymiana uszczelki ale głowica i tak do zdjęcia i trzeba zmierzyć płaszczyznę bloku i głowicy.


Nie pocieszyło mnie to info. Ogólnie to podczas remontu blok był "tulejowany", oraz oczywiście razem z głowicą powierzchnie zostały splanowane i w sumie takiej niespodzianki to się nie spodziewałem tak szybko. A ogólnie co jest tego najczęstszą przyczyną? Po prostu starość i zmęczenie materiału? I jeśli się okaże że to faktycznie blok("zapadnięcie") to jest sens to reanimować? Czy się znowu nie powtórzy? Samą uszczelkę i tak wymienię, a można spróbować dać grubszą, zamiast 1,75mm to 2,05mm? Czy dać "nominalne" 1,75mm, bo nie ma sensu kombinować?
Pablos
Student
 
Posty: 167
Dołączył(a): 10 sty 2011, o 18:32
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

  • Reklama

cron