[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

BMW e30 1.8i m40 olej+wałek+ hydraulika, WYMIANA!!!!!!!!!!!!

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

BMW e30 1.8i m40 olej+wałek+ hydraulika, WYMIANA!!!!!!!!!!!!

Post numer:#1  Postprzez mati8622 » 8 gru 2018, o 14:43

Witam serdecznie
doradźcie panowie
kupiłem z NIEMIEC bmw e30 1.8i m40 przebieg 260tys i zaczęła mi się odzywać hydraulika oczywiście odkręciłem pokrywę zaworów i się troszkę wystraszyłem ale to nie problem wiadomo wszystko sie da zrobić
mam do wymiany Wałek, krzywki, hydraulika można powiedzieć cały komplet
i teraz chciałem was się poradzić jak zrobię całą gore to .............JAKI OLEJ zalać gdzie nagar mam w silniku i dla tego pewnie pozapychał kanaliki i nie było dobrego smarowania ?
wiadomo olej...... VAVOLINE, MOTUL czy liqui moly tylko jaki


ZDJĘCIE KOMORY
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/A2F ... 9IzV7e5oqr


oczywiście zestaw gory żadne chińskie tylko

NOWY WAŁEK ROZRZĄDU - MOTIVE
8 DŹWIGIENEK ZAWOROWYCH - MAXGEAR
8 POPYCHACZY ZAWOROWYCH - FEBI / INA
8 PODKŁADKI NACISKOWE -FEBI
USZCZELNIACZ WAŁKA - REINZ

i oczywiście KOMPLETNY ROZRZĄD

Doradźcie cosik POZDRAWIAM
mati8622
Rekrut
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 gru 2018, o 14:36
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Re: BMW e30 1.8i m40 olej+wałek+ hydraulika, WYMIANA!!!!!!!!

Post numer:#2  Postprzez Adaasko » 12 gru 2018, o 02:50

Rozważ konwersje na system z M43, dośc popularny mod w M40.

Olej pózniej zalej napewno nie 10w, a przynajmniej 5w40.
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: BMW e30 1.8i m40 olej+wałek+ hydraulika, WYMIANA!!!!!!!!

Post numer:#3  Postprzez misza » 12 gru 2018, o 22:17

Adaasko napisał(a):Rozważ konwersje na system z M43, dośc popularny mod w M40.

Olej pózniej zalej napewno nie 10w, a przynajmniej 5w40.


Zmiana na dźwigienki z m43 to jedyne sensowne rozwiązanie. Jedyny problem to podkładki pod nie, ale ogarnięty tokarz to zrobi. Ja już w drugim m40 mam dzwigienki z m43.

Dodatkowo możesz tą rurkę z której leci olej na wałek wykąpać w benzynie czy ropie. Tylko później nie dokręć jej za mocno bo ściśniesz ją.

Olej może być 5w40, a popychacze możesz napełnić olejem przed montażem.
misza
Stażysta
 
Posty: 495
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: BMW e30 1.8i m40 olej+wałek+ hydraulika, WYMIANA!!!!!!!!

Post numer:#4  Postprzez bedson » 6 sie 2019, o 15:52

Misza, możesz tak skrótowo opisać step by step co po kolei wymieniać?

lub popraw mnie,

kupuję 8 dźwigienek z M43
Dorabiam podkładki pod/nad szklanki
jeśli to konieczne to wałek M40 nie wytarty
czyszczę rurkę olejową
bedson
Rekrut
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 lip 2019, o 09:46
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: BMW e30 1.8i m40 olej+wałek+ hydraulika, WYMIANA!!!!!!!!

Post numer:#5  Postprzez misza » 8 sie 2019, o 21:50

Jak rozbierzesz całość to sprawdź popychacze. U mnie niektóre się po prostu rozpadły. Ale wszystko zależy od kasy jaką chcesz w to włożyć. Wałek musi być w dobrym stanie, wytartego nie ma sensu zakładać. Ja wymieniłem tylko dźwigienki i te pastylki i niektóre popychacze, bez zdejmowania wałka. Nie będziesz musiał wymieniać paska rozrządu. Rurkę można przeczyścić, tylko musisz z wyczuciem ją dokręcić bo się zgniecie. I oczywiście otwory muszą być skierowane do dołu(widziałem kiedyś jak jakiś mechanik zamontował ją odwrotnie) Popychacze możesz ścisnąć w imadle to wyleje się z nich stary olej(przeważnie niezły syf) ale po odpaleniu będzie trochę stukać puki się nie napełnią na nowo.

Pozdro
misza
Stażysta
 
Posty: 495
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama

cron