[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Uszczelka g?owicy - 2 grubo?ci - któr? za?o?y? ?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Uszczelka głowicy - 2 grubości - którą założyć ?

Post numer:#1  Postprzez Lord Lukasz » 7 sie 2008, o 10:23

Jak w temacie, głowica będzie 3 raz planowana i tutaj pytanie czy zakładać normalną uszczelke o grubości 1,75mm czy grubszą 2,05mm. Do jednej i drugiej zalecane są te same śruby więc różnica jest tylko w grubości uszczelki

Pozatym pytanie do tych co zakładali głowice, śruby na sucho czy zamoczyć w oleju bo niektóre książki każą śruby typu torx posmarować olejem przed dokręcaniem a niektóre nic nie podają :D
Lord Lukasz
Stażysta
 
Posty: 407
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 14:08
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: 330i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Stammek » 7 sie 2008, o 11:38

Ja bym załozył tą grubszą uszczelke a jezeli chodzi o śruby to ja zawsze delikatnie przesmarowuje je palcem zamoczonym w oleju :D
Pamietaj tylko żeby przed przykreceniem głowicy wyssać olej z otworów na śruby w bloku.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4358
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 14:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Krisss » 8 sie 2008, o 15:39

wlasnie wrocilem z warsztatu ( robilem uszczelke pod glowicą w Isuzu:p) - skrecałem bez zadnego smarowania olejem...sruba sama w sobie miala troche tluszczu po wykreceniu ( przetarlem je tylko dokladnie szmatką przed montazem) a pozatym w otworze tez cos tam tlustego zostaje nawet po wyczyszczeniu. Ksiazka mowi ze nowa glowica w 325i ma 125,1 +/- 0,1 mm i minimalnie po obrobce może miec 124,7 mm. Zmierz ją sobie, jesli sie miescisz w tym przedziale no to montuj na wezszej uszczelce. JEsli masz mniej niz 124,7 no to wypada zalozyc grubszą.
Krisss
 

Post numer:#4  Postprzez Arczi e30 » 10 sie 2008, o 16:52

tak .. te grubości są własnie zalezne od planowania głowicy .. mi mechanik pare lat temu polecił kupić grubszą .. choć i tak w razie duzego planowania od zderzenia nie uchroni .. to mysle że u ciebie nie jest tak źle ... ale kup grubsza .. zachowawczo
Obrazek
Gites majonez :D
Arczi e30
Profesor
 
Posty: 2426
Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 06:45
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 32xx
Nadwozie: Sedan
Silnik: mxxbxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez e30cabrio » 15 sie 2008, o 10:59

Dlaczego trzeba wyssać olej z otworów na śróby? Ja zakładałem głowice ostatnio bez wyssania oleju. Chodzi o to by nie robiło sie ciśnienie pod śróbą w czasie dokręcania? I nie sprawiało większego oporu jaki powinien być dokręcając śróbę ,,suchą''?
e30cabrio
 

Post numer:#6  Postprzez rpautosport » 15 sie 2008, o 13:15

Pomiędzy zaworem i tłokiem w skrajnym położeniu jest ok. 4-5mm, więc 0,3 mm nie spowoduje zderzenia zaworu z tłokiem. Będziesz miał minimalnie większy stopień sprężania, co jest raczej plusem. Chyba, że chcesz zachować standard, wtedy daj grubszą uszczelkę. Jeśli zostawisz olej w otworach śrub ryzykujesz pęknięcie bloku w tych właśnie miejscach. Śruby przy wkcaniu powinny być lekko naoliwione, ale nie mokre.
rpautosport
 

Post numer:#7  Postprzez sowa » 16 paź 2008, o 22:29

apropo grubosci uszczelek kupilem bunie m20b20 i okazalo sie ze glowica[ i tylko glowica ]jest z b25 podejzewam ze ta glowica bardzo odprezyla silnik [pomijając ze raczej niepowinno jej tam byc] czy lepiej by bylo zalozyc jak najciensza uszczelke zeby choc troche go sprezyc?
sowa
 

Post numer:#8  Postprzez Stammek » 16 paź 2008, o 23:53

rpautosport napisał(a):Jeśli zostawisz olej w otworach śrub ryzykujesz pęknięcie bloku w tych właśnie miejscach.


Potwierdzam!!!
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4358
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 14:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: Uszczelka głowicy - 2 grubości - którą założyć ?

Post numer:#9  Postprzez Mrok » 28 lut 2014, o 14:58

Pozwolicie, że odgrzeję trochę temat :)
Zawiozłem głowicę do sprawdzenia, poprzedni właściciel ją robił, zmieniał uszczelniacze, planował ale po montażu wymieszał się olej z płynem, oddałem na sprawdzenie czy nie pęknięta ale nie wiem jaką uszczelkę mam kupić, jak zapytałem pana od głowic czy mi powie to on że to nie zależy od głowicy tylko bloku, że trzeba pomierzyć ile tłoki wystają ponad blok i do tego dobierać uszczelkę, nie wiem ile razy była planowana, jak to ogarnąć?
(OO =[ ][ ]= OO)
Mrok
Stażysta
 
Posty: 457
Dołączył(a): 12 paź 2011, o 21:36
Lokalizacja: Żebrówka/Mińsk Maz.
Moje BMW: 320
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Uszczelka głowicy - 2 grubości - którą założyć ?

Post numer:#10  Postprzez Grzesiek2290 » 28 lut 2014, o 18:45

Kupuj grubszą
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3879
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 18:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Re: Uszczelka głowicy - 2 grubości - którą założyć ?

Post numer:#11  Postprzez Mrok » 5 mar 2014, o 20:20

Tak się składa, że mam rozebrane 3 silniki m20b25, jeden mój, jeden szwagra i jeden który dostałem w cenie auta i sprawa wygląda tak, ten mój i ten który dostałem do auta tłoki dość znacznie wystają poza blok:

Obrazek

A ten szwagra prawie w ogóle, tylko troszkę ta wyprofilowana część tłoka. widać z lewej strony na zdjęciu:

Obrazek

Co to są za różnice? Numery na blokach takie same oprócz tego chyba daty produkcji? Ale oba 89, samochody oba swapy więc ciężko stwierdzić czy silniki z e30 czy e34, były na tym różnice?

I jeśli tłok znacznie wystaje to muszę kupić tą grubszą uszczelkę a jeśli u szwagra nie wystaje to niech bierze tą cieńszą?

Powodem rozebrania jego silnika był brak ciśnienia na wszystkich 6 cylindrach po 6-6.5 bara, czy mogła to być wina tych mało wystających tłoków? Głowica szczelna a szczeliny na pierścieniach ciśnieniowych po wsadzeniu w blok 0.4mm -to chyba dużo, ile powinno być?
(OO =[ ][ ]= OO)
Mrok
Stażysta
 
Posty: 457
Dołączył(a): 12 paź 2011, o 21:36
Lokalizacja: Żebrówka/Mińsk Maz.
Moje BMW: 320
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Uszczelka głowicy - 2 grubości - którą założyć ?

Post numer:#12  Postprzez kamil.k » 5 mar 2014, o 22:17

grubsza uszczelka idzie zawsze jak jest zrobiony szlif głowicy ale raczej nic się nie dzieje jak się założy nominalną ,moga się np. lekko nie zgrywać znaki rozrządu

co do tłoków to było kilka wersji b25 o różnych stopniach sprężania więc różne wersje miały różne tłoki z wyższym denkiem

.gdzieś w linkowni jest chyba strona z rodzajami tłoków m20
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 09:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Re: Uszczelka g?owicy - 2 grubo?ci - któr? za?o?y? ?

Post numer:#13  Postprzez kleryk » 19 lis 2019, o 09:06

Cześć wszystkim.
To i ja się podepnę pod temat z zapytaniem.
Miałem ostatnio przeboje z temperaturą, okazało się, że to upg.
Głowica została splanowana o 0,6mm gdyż była dość nierówna. Zakładać standardową czy grubszą uszczelkę?
kleryk
Uczeń
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 kwi 2014, o 16:27
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b28
Instalacja LPG: NIE

Re: Uszczelka g?owicy - 2 grubo?ci - któr? za?o?y? ?

Post numer:#14  Postprzez Grzesiek2290 » 9 gru 2019, o 14:25

Grubsza zdecydowanie. 0.6 to juz sporo. Normalnie to jest około 0.15-0.20 na 1 raz.
Raz tylko miałem Czapkę z M30 zlizaną o 0.40 po mocnym przegrzaniu
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3879
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 18:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama